Vi ved, at det er nemmere for udviklere at programmere i det sprog, de kender. Så vi opdateret Google Analytics-API Python Client bibliotek med alle de nye API version 2 features og tilføjede henvisning exampels for både konto Feed og Data Feed. Nu er det nemmere end nogensinde at automatisere din analyse arbejdsgang ved hjælp af vores API.
Taking The Library på en prøvetur
Med den opdaterede bibliotek, tænkte vi, at det ville være et godt tidspunkt at sætte fokus på magten i den nye v2 features. Så vi skabt en prøve ansøgning om at gøre netop det. Programmet bruger den nye Google Analytics Python klient biblioteket for at hente målinger for en række segmenter. Derefter udfører nogle beregninger på data og skaber søjlediagrammer bruge GChartWrapper pakke, en open source Python wrapper for Google Charts API. Endelig bruger Python Imaging Library at tilføje en titel og legende, og masker alle hitlisterne sammen til et enkelt billede. Vi besluttede at frigive denne ansøgning, som open source, så du kan lave visualiseringer med dine egne data.
Løsning af problemer, som virksomhederne
Med sociale medier al den vrede, ønskede vi at bruge dette nye program for at hjælpe Avinash Kaushik, at vores Analytics Evangelist, måle \ "engagement \" på hans populære Avinash's kvidre tilhængere (~ 16.120) Besøgende fra kvidre tendens til at være nye besøgende, en god ting, men de se færre sider og bruger betydeligt mindre tid på blog.On den anden side Facebook leverer et publikum, der er loyal. Disse besøgende kommer tilbage til webstedet oftere og tilbringer en betydelig tid på bloggen (sammenlignet med kvidre og alle andre besøgende). Bundlinjen? Selv om sociale netværkssider er alle de vrede, de rent faktisk bidrager meget lidt til Avinash's blog. Hvis denne blog var en virksomhed, vil det være klogt at sikre tid og kræfter lagt i at skabe trafik fra sociale medier står i forhold til den faktiske mængde af trafik-og målkonverteringer fra disse websteder.
Forhåbentlig vil dette eksempel viser, hvor stærkt vores nye funktioner kan være.
Hvis du er interesseret i at køre denne rapport over dine egne data, programmet er gratis og åben fra. Desuden har vi gjort det virkelig nemt at ændre de målinger, segmenter, beregninger og alle de andre visuelle egenskaber til at drive din egen visualiseringer. Så kan du hente det her og give det en hvirvel, vil vi meget gerne høre din feedback.
Af Nick Mihailovski, Google Analytics-API Team
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar