lørdag den 3. oktober 2009

Kan vi goere goere alle reklamer nyttig, relevant og nyttig?

Jeg har et nyt indlæg på bloggen @ CACM titlen, \ "er reklame natur vildledende? \"

Det diskuteres nogle af de moralske og etiske skrupler, jeg har, når du arbejder på personlig reklame. Det forsøger at starte en diskussion omkring spørgsmålet om, hvorvidt personlige reklamer vil blive brugt til gode.

Et uddrag: Lad os sige, at vi bygge flere brugertilpasnings teknikker og værktøjer, der giver annoncører og udgivere til at forstå folks interesser og individuelt målrette annoncer. Hvordan vil vores værktøjer kan bruges? Vil de blive brugt til at give bedre information til borgerne om nyttige produkter og tjenester? Eller vil de blive brugt til dybere og mere tricky former for bedrag?

Er reklame en industri fundamentalt næret af bedrag? Eller er reklame bedre forstået som en strøm af information, at hvis godt instrueret, kan hjælpe folk? Hvis du har tanker om dette emne, kan du bidrage til debatten, enten her eller over på den fulde post på bloggen @ CACM.

Ingen kommentarer: